Sursa orala: Ion Muntean
Cod intern: 315
Nume: Muntean
Prenume: Ion
Data nasterii: 8.12.1922
Locul nasterii: Domasnea
Genealogie (parinti, bunici, alte rude): Tata: Munteanu Ion
Mama: Nastasia Romanu ("Ionescu")
Avea trei surori din care mai traieste una: Ana Raescu
Date sot/sotie: Ana Paraschiva Galescu
Religie: ortodox
Etnie: roman
Pregătire școlară: scoala profesionala
Meserie: agricultor
Data realizarii: 17/08/2001
Locul interviului: Domasnea
Realizator interviu: Smaranda Vultur
Numar casete:
Durata interviului:
Interviul a fost publicat: Nu
Locatie interviu: Arhiva de Istorie Orala a Fundatiei "A Treia Europa", dosar "Romani".
Alte observatii: interviu realizat in cadrul proiectului "Transformarea proprietatii, a persoanelor si a statului : Colectivizarea in Romania 1949 – 1962" (Transforming Property, Persons and State: Collectivization in Romania, 1949 – 1962) coordonat de Katherine Verdery si Gail Kligman (finantat de National Council for Eastern and East European Research)
Informatii despre persoana
Gen: M
Anul nasterii: 1922
Locul nasterii: Domasnea
Locurile unde a trait persoana (intre ce ani):
Grupa generationala: 1920-1929
Status marital: Casatorit
Religie: Ortodox
Etnie: Roman
Pregatirea scolara: Scoala profesionala (scoala de meserii)
Stagiul militar: Nesatisfacut
Ce razboaie a prins: Al Doilea Razboi Mondial
Meserie/Profesie: agricultor
Ocupatie: agricultor
Indici
Evenimente
- Colectivizare: Procesul colectivizarii. Modul in care erau persuadati pentru a se inscrie in colectiv. Marginalizarea celor care nu erau inscrisi.
Perioade istorice
- Al doilea razboi mondial: Intervievatul isi povesteste experienta frontului.
- Comunism: Intervievatul considera sistemul comunist ca unul falimentar si discretionar. Marturiseste ca intreg procesul colectivizarii s-a facut sub amenintarea puscariei sau a deportarii.
Teme
- Agricultura: Descrierea principalelor culturi din satul Domasnea precum si productia inainte si dupa colectivizare.
- Rezistenta anticomunista: Intervievatul povesteste despre miscarea partizanilor care se ascundeau in paduri, iar cei din sat erau adesea acuzati ca adapostesc partizani. Toate acestea in speranta de a scapa de colectivizare. Mai este amintita revolta satenilor anticolectivizare din 1962